Moment, w którym zmieniają się zasady gry na rynku automotive
Szanowni Państwo,
Rzeczywistość A.D.2017 dla rynku automotive to świat sztucznej inteligencji, internetu rzeczy, globalizacji i urbanizacji. Wielu młodych mieszkańców miast ma obsesję na punkcie technologii, zanieczyszczenie powietrza staje się zagrożeniem dla zdrowia, a ludzie komunikują się ze sobą i z przedmiotami za pomocą smartfonów. Posiadanie samochodu nie jest obecnie już tak atrakcyjne, jak kiedyś.
Wszystko to potęguje ograniczona moc nabywcza części młodszych konsumentów w porównaniu do ich rodziców. Żądzę posiadania w tej populacji zastępuje żądza posiadania dostępu do towarów i usług. Konsumenci wybierają błyskawicznie dostępne przyjemności i rezygnują z dużych wydatków na rzecz bardziej elastycznych modeli płatności, jak wynajem, współdzielenie samochodów czy wręcz usługi będące substytutem dla przemieszczania się.
Paradoksalnie, te zjawiska są źródłem ekscytujących możliwości. Jak w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku marki motoryzacyjne i dealerzy mogą dotrzeć do konsumentów i być przy tym efektywni? Serdecznie zapraszam Państwa do udziału w konferencji Kantar TNS.
Do zobaczenia 20 września!
Michał Roszkowski
Head of Automotive Kantar TNS